Egy szubjektív, kritikus oldal

2015. március 15. 08:42 - EszkoF

F1 2015 - Ausztrál Nagdíj - A Forma-1-es helyzet fokozódik : Negatív irányba!

Tegnap Jorge tökletesen kifejtette az előttünk álló szezon legnagyobb gondját, mégpedig, hogy a Mercedes és a mezőny között legalábbb három dimenziónyi különbség van. Sokan reménykedtek abban, hogy ez a versenytempóban lecsökken majd, de nem így lett. És ha csak ez lett volna a legnagyobb probléma, akkor talán még lett volna egy nézhető idénnyitónk. De a 2015-ös Forma-1-es év első futama több sebből vérzett, mint Bruce Willis, a Nagatomi toronyház tetején. Igaz, voltak kellemes meglepetések, de kétlem, hogy ezek bárkit is kárpótolnak. Nézzük, mi is történt 2015-ben, az Albert Parkban.

lew.jpg

 A tegnapi cikkünkben megjelent már, hogy mit vártunk a versenytől, ezért most nem is húznám az időt, vágjunk bele. És el is érkeztünk az első problémához. Na igen. Ugye milen jó? 15 kicseszett autó állt a rajtrácson, magyarországi idő szerint hajnali 6 órakor, várva a piros lámpák kialvását. Hát csodás. A két Manor mellett Magnussen, Kvjat és Bottas sem tudott kiállni már a többiekhez. Nagyon rég láthattunk már ennyire csekély létszámot Forma-1-es rajtnál, és nagyon elszomorító, hogy idáig fajultak a pénzügyi gondok. Tény hogy a Caterham, meg a Marussia, meg még anno a Hispania 2010-ből soha a büdös életbe nem szólt bele semmilyen lényeges eredmény kialakulásába, és ezért képmutatásnak tűnhet ez, de higyjétek el, borzalmasan demoralizáló az, hogy a versen végére már csak 11 autó köröz Ausztráliában. Biztosan sokan tudják, miről beszélek.

Na de a rajt. Rosberg és Hamilton úgy jöttek el, mintha ott sem lettek, volna, én személy szerint, a mögöttük levő szekciót figyeltem. Bevallom őszintén, amióta nézem a Forma-1-et, a rajtoknál minden egyes alkalommal Raikkönent figyelem, feltéve ha látótávolságon belül van. És ez most is így volt. A Mercik mellett talán a finn kapta el a legjobban a rajtot, azonban közrefogta őt Massa, illetve újdonsült csapattársa, Vettel, és ezért leszorult az ívről, és rengeteg helyet bukott az első kanyarban.A két Lotus versenyét legjobban Mark Henry Survivor Series-es szerepléséhez tudnám hasonlítani. Túlzottan idő előtt ment zuhanyozni mind a venezuellai, mind a francia. A rajttal talán az újonc Sauberes brazil, Nasr járt a legjobban, eszméletlen indulását követően hamar az ötödik helyen találta magát hat helyet előrelépve a 11. helyről. Szóval az első négyes nem változott, Vettel mögött pedig Raikkönent, Sainz, Nasr és Ricciardo is megelőzte. Na de hánynál is jártunk itt? 13 autónál? Hmm. Bíztató volt.

1426242743.jpg

Saiz-on hamar átrágta magát mindenki, majd kezdődtek a kerékcserék. Raikkönennek sikeresen el is baszták a kiállását, de még így is Ricciardo elé került,miután az ausztrál is kiállt. Őszintén szólva az alvás és az éberség végső határán voltam amikor Verstappen kiesett, nem is láttam a holland kiállását, de ami azt illeti nem is érdekel. Egy újabb arrogáns nagyképű szarjankóval gazdagodott az autósport, aki számomra ellenszenvesebb, mint Hamilton. Az év kezdete előtti nyilatkozatai nyilvánvalóvá tették előttem, hogy ez a srác, nem fog a kedvenceim közé tartozni, bár ezt már ősszel tudtam, amikor az apja pénze hatására bekerült a sportágba, tizen-kibaszott-hét évesen. Most talán megtanulja majd, hogy van különbség a Forma-1 és a gokart versenyek között, még ha színvonalban évről évre kevesebb is.12 autó.

image7_img_640_medium.jpg

Az élen a két Merci, mint két kiéhezett tinédzser kergetőztek, hol Rosberg adott Hamiltonnak fél másodpercet, hol Hamilton Rosbergnek. Az első két hely egyszer sem tudta felkelteni a figyelmemet egész futamon, nem mintha a mögöttük levő szekciók izgalmasabban alakultak volna. Raikkönen kerékcseréjét másodjára is elcseszték, gratulálok. Azonban mostmár sikerült annyira, hogy a finn kiállni kénszerült. Elismerésem. 11 autó.

kimi.jpg

Ami ezután történt...az az unalom teőfoka volt. Hátul a Button kontra "csalódást keltő Force India" egyáltalán nem nyújtott semmilyen élvezetet, és elől pedig az égvilágon semmi nem történt. A két Merci ment mint a golyó, Vettel meglépett Massától, aki Raikkönen személyében a legveszélyesebb üldözőjétől is megszabadult, Nasr pozitív csalódásként behozta a versenyszemélygépjárművet az 5. helyre, a mögötte jövők pedig : Ricciardo, Hülkenberg,  Ericsson, Sainz, Perez és Button. Sokat elmond, hogy a McLaren Honda még egy 11 emberből álló mezőnyben is képtelen volt pontot szerezni. Nem tudom mi lesz itt ha Alonso visszatér, de ha minden így marad, akkor a spanyol, karrierjének legsötétebb szezonja elé néz.

Kialakult tehát a versentempó alapján is egy kép, de ez még mindíg rettentően kevés ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket vonjunk le. Jó, azt mindenki tudja már hogy a VB-t a Merci nyeri, ehhez nem kell sok ész. Mögötte a Ferrari és a Williams úgy tűnik hogy ki-ki játékot játszik a második helyért, amibe nem hinném, hog egy Red Bull, vagy egy Sauber bele tud avatkozni. A középcsapatok közül a Sauber tűnik a legmegbízhatóbbnak, azok után, hogy tavaly szégyenszemre nem szereztek pontot, de a Red Bull-t sem lehet leírni. A Lotusól ma nem láthattunk semmit, így nem tudhatjuk, hogy milyen lett volna a versenytempójuk, míg a Toro Rosso és a Force India, amely negatív csalódást keltett, kissé lemarad az előbb említett párosról. A McLaren pedig...egy romhalmaz.

6utxkqrzcxzx9iv1ap1p.jpg

Összefoglalva, egy eszméletlen unalmas évadindítást láthattunk, őszintén szólva, ha nem kellett volna cikket írjak róla, lehet meg sem néztem volna. Több pontján belealudtam a fáradtágtól, 5 és fél órát aludva az éjszaka, nem volt könnyű egy ilyen versenyre ébredni. A legszomorúbb az, hogy egyenlőre semmi kiutat nem látok a jelenlegi tragikus helyzetből, úgyhogy ki merem jelenteni, hogy az előttünk lévő szezon, az egyik legszarabb lesz, amit valaha is láttunk. Nagyon remélem, hogy rácáfolnak majd erre az állitásomra, mert semmi kedvem ismét, egy tavalyihoz hasonló, immáron 18 autós szezonhoz. Ennyi lenne mára az idénnyitó Ausztrál Nagydíj kritikája, kedden RAW, szerdán BL, két hét múlva Sepang. Legyetek jók. Sziasztok!

EszkoF

 

Címkék: Forma-1
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eszkofoci.blog.hu/api/trackback/id/tr627270685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy szubjektív, kritikus oldal
süti beállítások módosítása