Egy szubjektív, kritikus oldal

2015. április 12. 10:24 - EszkoF

F1 2015 - Kínai Nagydíj - Vissza a régi kerékvágásba

Elérkeztünk a Kínai versenyhez Malaysia után, és büszkén jelenthetjük, hogy a szájbatekert világon semmi sem változott az idénnyitóhoz képest. Reménykedhettünk a maláj nagydíj után, hogy a Ferrari majd itt is megszorongtaja majd a Mercedes-t, és hogy nem fogunk elaludni. Nos, a Ferrari valóban mutatott némi javuló tendenciát, de ez édeskevés volt a Merci ellen és szerintem azért az olaszoknál már nem a Williams legyőzése a cél. Úgyhogy kaptunk egy végletegik elmenően szar versenyt, amibe egyedül Raikkönen rádióbeszégetése és a hátsó fertályban végbemenő "mindenki rájuk szarik" csaták tudtak színt vinni. Jöjjön a Kínai Nagydíj.

 A rajtnál az első hármas nem változott a két Mercedes eljött mint a golyó, Vettel pedig próbálkozott, mint Győzike a logikai játékkal - sikertelenül. Mögöttük Raikkönen teljesitette versenyfeladatát és megelőzte a két Williams-et. Kialakult tehát az élen a sorminta, párba álltak az autók: Merci-Ferrari-Williams. Hátul Ricciardo beragadt a francba és úgy visszaesett, hogy már-már a Manor is majdnem elment mellette. Ezután pedig mindenki beállt a poziciójába a kerékcserékig. Verstappen néha előzött egyet jó agresszivan, de azon kivül a kiállásig kb. semmi nem történt.

Aztán kezdődtek a kerékcserék, kiállt szép sorban mindenki és továbbra sem történt semmi azon kivül, hogy Maldonado Grojean elé került. A Lotus versenye olyan volt, mint egy nagy hullámvasút, volt amikor a Williamsek mögött mentek közvetlenül, biztos pontszerző pozicióban, a verseny végére azonban tudjuk mi lett Crashdonadóval, -tegyük hozzá- nem az ő hibájából. A második kiállás semmivel sem jelentett nagyobb izgalmakat az elsőnél, ugyanaz a jól megszokott sorrend maradt az élen, a Williamsek továbbra is olyan légüres térben autóztak, hogy a kamera nem is mutatta őket, és továbbra sem történt semmi. Néha Vettel közelebb ért Rosberghez, néha Rosberg Hamiltonhoz, néha Raikkönen Vettelhez, de senki nem akart semmi elhamarkodottat csinálni, úgyhogy szépen elkocsikáztak a verseny végéig, ahol a nagy arcú Verstappen (erről majd bővebben lennebb) megállt, pályára segitvén a Saefty Car-t, szóval nem elég hogy a verseny fos volt, még a befutó is a biztonsági autó mögött történt. Hamilton nyert Rosberg és Vettel előtt. Azon gondolkoztam a futam alatt, hogy vajon fogunk-e más versenyzőt látni a dobogón idén? A versenyről nagyjából ennyit, aki lemaradt róla a korai kezdés miatt, az ne bánja, nem maradt le semmiről, én is inkább aludtam volna tovább... Az ismétlést fölösleges megnézni, ez is csak egy olyan futamként vonul be a Forma-1 történelmébe, amelyre senki sem fog emlékezni,

Na és akkor reagálnék néhány dologra. Először is Verstappen. Sok helyen olvasom a nagyokosokat, akik a holland-belga védelmére kelve hangoztatják azon véleményüket, hogy a teljesitményét látva most jól pofára esnek azok, akik elitélteék a kis takonybúvárt a sportba érkezésekor. Nos, én személy szerint nem a teljesitményét vetitettem elő, soha egy szóval nem mondtam, hogy rossz pilóta lesz és nem is ezért utáltam már szeptemberben, és utálom mai napig. Hanem a mérhetetlen nagyképűsége és az arroganciája miatt. És ezt fenntartom amig világ a világ. Hiába lesz jó pilóta, márpedig úgy néz ki az lesz, ha akkora egója van, mint egy szász kapu. Aki nem tudná miről beszélek keressen rá Verstappen év elejei nyilatkozataira és rögtön felnyilik a szeme. Ennyit erről, soha nem birtam a nagy arcú embereket (Hamilton - ne kövezzetek meg), és ezután sem fogom.

A másik amire kontráznék az az, hogy az Alonso drukkerek azt állitják, hogy a spanyol kihivás miatt ment a McLarenbe, mert tudta, hogy szar lesz, és nem akart egy örök második Ferrariban ülni. Hát...Tudom hogy az Alonso drukkerek most kiveszik a like-ot az oldalból, de én ilyen baromságot még életemben nem hallottam. Értem én, hogy valamivel ki kell magyarázni azt a kinos helyzetet, hogy Alonso volt csapata jelenleg stabil második a mezőnyben (ami a talalyi szezonra nem volt jellemző), de kérlek. Ennél rosszabb kifogást ritkén talál az ember. Nekem erről az a privát véleményem, hogy a spanyol otthagyta a Ferrari-t, mert lószart nem ért el vele 5 év alatt, és abban reménykedett, hogy a McLarennel majd megváltja a világot. Most meg folyamatosan undoritó nyilatkozatokat ad, mert megróbálja szépiteni azt a mérhetetlenül kinos helyzetét, hogy volt csapata Vettel-el és Raikkönen-nel szárnyal. Legalábbis jobban, mint vele. Úgyhogy Alonso szurkolók, neharagudjatok, de ritka nagy barmok vagytok, ha fenntebb emlitett állitásban hisztek. Ne keressetek kifogásokat, én sem tettem, mikor Raikkönen a Ferrarihoz igazolt és leszenvedett egy évet.

Ennyi lenne a Kinai nagydij kritikája dióhéjban illetve két rövidebb vélemény, amelyet fontosnak találtam megosztani. Nem tudom mikor jön a Bahrein-i nagydij, mert fölöslegesnek találtam megnézni a versenynaptárban. Minek? Úgysem változik semmi. Kedden Raw, olvassatok minket, sziasztok!

Címkék: Forma-1
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eszkofoci.blog.hu/api/trackback/id/tr567359870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy szubjektív, kritikus oldal
süti beállítások módosítása